Jumaat, 28 September 2012

~Temometer~

Assalamualaikum...



korang dapat agak tak apa benda yang aku tunjuk kan ni???

Pistol!!???

Hahaha..:D bukan la dear...ni adalah salah satu jenis temometer...kegunaan dia adalah untuk ambil suhu kalau budak-budak demam ke...tahu kan...memang senang kerja la kalau guna benda alah ni untuk di praktikkan di tempat kerja, yang memang selalu aku akan gunakan pada setiap hari...ianya tidak mengambil masa yang lama pun...hanya memerlukan beberapa saat je...tapi perlulah di acu pada dahi budak yang demam dulukan...then, bila kita tekan picu macam pistol tu, terus akan ada bunyi *tettt...pastu cuma tengok je suhu yang tertera kat screen belakang dia tu...mudah kan? dan sure menyeronokkan...hihihi

Aku cadang nak belikan la untuk anak aku si Aliya tu...senang sikit tak payah menunggu lama lagi...sebelum ni pun aku guna temometer yang murah-murah je...yang letak kat ketiak tu...memang susah sikit...

Sama la temometer yang aku guna dekat tempat kerja aku tu...dia jenis yang letak kat ketiak jugak...kalau seorang budaknya tak apa la kot...tapi kalo dh sampai 6-12 orang macam mana pulak? nak-nak yang umur baru 3-24 bulan...lagi la susah...mengambil masa dalam seminit jugak kalau nak tahu suhu badan setiap orang budak...

Insyaalah...kalau ada duit mama belikan untuk Aliya ok...

Thank you for reading this entry...♡

Tiada ulasan: